نوحه های حاج صادق آهنگران

رسد از عرش برین صوت جلی

شب نور و شب قدر و شب حق           مظهر حق شده بر حق ملحق

علی از دار جهان راحت شد               فارغ از رنج و غم و محنت شد

یا زهرا

نیست در کوفه مناجات علی              گشته خاموش مناجات علی

شهر کوفه شده یکسر خاموش             می رسد ناله ی زینب بر گوش

خانه ی فاطمه بیت الحزن است          خون دل پاک حسین و حسن است

از غم ناطق قرآن مجید                    خم شده قامت عباس رشید

به خدا بر همه کس معلوم است          رهبر شیعه علی مظلوم است  مظلوم است

زیر گنبد عرش اعلی                        کیست مظلومتر از شیر خدا

کی سزاوار بود بنشیند                      آنچنان منظره ای را بیند

در برش همسر او را بزنند                 لطمه بر صورت زهرا بزنند.

مظلوم علی.مظلوم علی.مظلوم.علی.امشب شام غریبان علیست.عزیزان یتیمان کوفه در کوچه ها سرگردان امشب می گردند.

دیگر صدای پای علی به گوش یتیمان در خرابه ها نمی رسد.دیگر صدای مناجات علی از نخلستان کوفه به گوش نمی رسد. امشب حسن و حسین.ام کلثوم و زینب یتیم شدند.زانوی غم در بغل گرفتند.امشب چراغ عمر مولا خاموش شده.یک طرف حسین ناله می کند.یک طرف حسین می گرید.

زینب این دختر زجر کشیده چه جانسوز اشک می ریزد در فراغ بابا.امشب از خانه ی گلی علی ناله ی یتیمان علی به گوش می رسد.

ای مردم علی از دردها و رنجها راحت شد.هنوز صدای جانسوز علی می پیچد.مردم من از شما وفا ندیدم.مردم من سالها خانه نشین شدم. روبروی من به صورت همسرم زهرا سیلی زدید.از شما وفا ندیدم.

من از زندگی سیر شده بودم.راحت شدم.امشب علی خوش آرمیده است.ولی یتیمان کوفه امشب خواب به چشمان این یتیمان نمیاد. ای یتیمان ،تنها شما یتیم نشدید، بلکه حسین و حسن،ام کلثوم و زینب یتیم شدند.علی جان، نیستی در خاه گلیت ببینی حسین و زینب چه جانسوز گریه می کنند.نبودی در کربلا هم ببینی حسین و زینب رو.نبودی خون از سر و روی حسینت پاک کنی.نبودی جلوی شمشیرهای دشمن رو بگیری بر بدن مبارک فرزندت حسین ضربه وارد نکنند.نبودی جلوی تازیانه ها را بگیری که بر بدن مبارک زینب دشمن وارد نکند.مظلوم علی.مظلوم علی.مظلوم علی.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۶
ابوعمار حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی